Вчені використовують стовбурові клітини для створення моделей преембріонів

Вчені використовують стовбурові клітини людини для створення структури, яка імітує преембріон і може служити як дослідницька альтернатива справжньому ембріону.

Бластоїд людини, який був створений Австрійською академією наук

Вони кажуть, що ці "бластоїди" забезпечують ефективний та етичний спосіб вивчення розвитку людини. Тим самим нібито вирішується «моральна проблема» біомедичних відкриттів у сфері фертильності та контрацепції.

Останні зусилля були докладно описані у журналі Nature. Досліджувані структури не є ембріонами, проте учені не дозволили їм вирости до двох тижнів відповідно до давніх етичних норм.

Бластоід – це модель бластоцисти, кульки клітин, які утворюються протягом тижня після запліднення та мають ширину приблизно з волосся.

Ніколя Ріврон, дослідник Австрійської академії наук і один із авторів статті в Nature, каже, що їхня модель - це "фантастична альтернатива" людським ембріонам, почасти тому, що донорські ембріони важко отримати та маніпулювати ними в лабораторії.

"Вкрай складно використовувати такі людські ембріони для виявлення будь-яких молекул, генів, принципів, які могли б дозволити нам краще зрозуміти розвиток та зробити біомедичні відкриття", - пояснює Ріврон.

Але лабораторні стенди можуть бути створені, змінені та вивчені у великій кількості.

До речі, вивчення бластоїдів може бути використане для розробки протизаплідних засобів, які не містять гормонів.

Магдалена Зерницька-Гетц, експерт з біології стовбурових клітин Кембриджського університету, яка не брала участі в останньому дослідженні, зазначає, що це не перший випадок створення бластоїда людини.

Але "кожен окремий крок має велике значення", підвищуючи ефективність, оскільки дослідники намагаються освоїти цю кабінетну модель.

Для створення бластоїдів Ріврон та його колеги використовували два різні типи стовбурових клітин: ембріональні клітини з раніше створених клітинних ліній та стовбурові клітини, перепрограмовані з дорослих клітин шкіри.

Для цього дослідження не створювалися нові лінії ембріональних клітин.

У майбутньому стовбурові клітини, перепрограмовані з дорослих клітин, ймовірно, стануть новим стандартом у дослідженнях, але створені лінії ембріональних клітин необхідні зараз, оскільки вони все ще є остаточним еталоном.

Бластоцисти культивувалися окремо. Робилося це для того, щоб порівняти їх із лабораторними структурами.

Дослідження також показало, що бластоцисти достовірно відтворюють ключові фази раннього розвитку ембріона. Коли їх розмістили разом із клітинами слизової оболонки матки, стимульованої гормонами, близько половини їх прикріпилися «природним» чином.

Як уже говорилося, дослідники зупинили їх зростання через 13 днів та проаналізували клітини. На той момент колекція клітин не відтворювала 13-денного ембріона: вони недостатньо росли і не були організовані, «як у природі».

Втім, етичні міркування також зіграли свою роль: протягом десятиліть дослідники керувалися "правилом 14 днів" для вирощування ембріонів у лабораторії.

На початку цього року Міжнародне товариство з дослідження стовбурових клітин рекомендувало пом'якшити це правило за обмежених обставин.

Ріврон, член робочої групи, яка оновила суспільні рекомендації, стверджує, що бластоїди не підпадають під це правило, але в рекомендаціях йдеться про те, що їх ніколи не слід пересаджувати тваринам або людям.

"Цілком ясно, що бластоїди не є ембріонами... і якщо це не так, то чому ми повинні застосовувати правило 14 днів до цих структур?"

Проте вчені вирішили зупинитися "заради прозорості і для того, щоб переконатися, що громадськість усе добре розуміє".

Депутат Белик: Бандеровская Украина должна компенсировать другим республикам потери В России заговорили о компенсациях за Крым Бандеровская Украина должна компенсировать другим республикам потери,... 27 жовтня 2017 / Політика